-
WITAMY NA NASZEJ STRONIE
Regulamin zachowania się uczniów podczas przerw międzylekcyjnych.
REGULAMIN ZACHOWANIA SIĘ UCZNIÓW PODCZAS PRZERW MIĘDZYLEKCYJNYCH
Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Wyplera w Rudzie Śląskiej
- Przerwa międzylekcyjna przeznaczona jest na odpoczynek, rozmowy z kolegami, posiłek, korzystanie z toalety, biblioteki i dokonywanie zakupów w sklepiku.
- Uczniowie bezwzględnie podporządkowują się poleceniom nauczycieli dyżurujących i innych pracowników szkoły.
- Uczniów obowiązuje zakaz opuszczania terenu szkoły w czasie przerw .
- Uczniowie zobowiązani są do przebywania podczas przerwy w rejonie sali, w której będą odbywać się zajęcia.
- Zobowiązuje się uczniów, aby tornistry ustawiali równo przy ścianie sali, w której będą odbywać się ich zajęcia.
- W czasie przerw nie wolno uczniom przebywać w salach lekcyjnych, chyba że z uczniami w klasie przebywa nauczyciel.
- Zobowiązuje się uczniów do zwrócenia szczególnej uwagi podczas przechodzenia przy drzwiach z uwagi na otwieranie się ich na zewnątrz.
- Uczniów obowiązują zasady bezpiecznego poruszania się po schodach –spokojnie wchodzą i schodzą zawsze prawą stroną. Schody nie są miejscem spędzania przerwy - nie wolno ich blokować (stać tam ani siedzieć).
- Czas przerwy uczniowie spędzają w sposób sprzyjający relaksowi i odprężeniu. W szczególności zabrania się w tym czasie:
1) biegania po korytarzach, schodach, wchodzenia na balustrady – pamiętaj, nie jesteś sam, mógłbyś kogoś popchnąć lub przewrócić,
2) hałasowania (krzyki, piski, gwizdy) - hałas nie pozwala odpocząć w czasie przerwy,
3) otwierania okien na korytarzach, w toaletach,
4) wychylania się przez okno,
5) stosowania agresji fizycznej i psychicznej (popychanie, kopanie, bicie, podstawianie nóg, przezywanie, obrażanie, wyzywanie itp.),
6) organizowania zabaw, które mogą stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia (gra w gumę, w piłkę, skakanie, kopanie i rzucanie różnych przedmiotów itp.),
7) siadania na schodach, półpiętrach (zakaz blokowania drożności dróg ewakuacyjnych),
8) śmiecenia, niszczenia mienia i sprzętu szkolnego,
9) noszenia przy sobie niebezpiecznych dla życia i zdrowia przedmiotów (noże, nożyczki, szpileczki, pinezki, przybory szkolne itp.).
10. Z toalet korzysta się tylko i wyłącznie w sprawach związanych z higieną i potrzebami fizjologicznymi.
11. W toaletach i na korytarzach należy zachowywać czystość.
12. Obowiązuje uczniów absolutny zakaz korzystania z urządzeń do rejestracji obrazu i dźwięku na terenie szkoły (w razie złamania tego punktu regulaminu sprzęt taki zostaje zabrany i przekazany rodzicowi/prawnemu opiekunowi po przybyciu do szkoły, po jego odbiór). Powyższe przedmioty uczeń przynosi na swoją odpowiedzialność.
13. Podczas przerw obiadowych do jadalni przechodzą pod opieką nauczyciela zgodnie z harmonogramem tylko ci uczniowie, którzy korzystają ze stołówki. Kulturalnie ustawiają się w kolejce w oczekiwaniu na posiłek.
14. Podczas dokonywania zakupów w sklepiku szkolnym należy ustawić się w kolejce. Zakazuje się przepychania, wpychania oraz wypychania innych uczniów. W momencie zakończenia przerwy, uczniowie kończą zakupy.
15. O problemach, konfliktach, sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu, zauważonej dewastacji i obecności osób postronnych uczniowie niezwłocznie informują dyżurującego nauczyciela lub innego pracownika szkoły – on Ci pomoże.
16. Po dzwonku na lekcję uczniowie zobowiązani są ustawić się w pary przed wyznaczoną salą lekcyjną i oczekiwać w spokoju na nauczyciela.
17. W razie nieobecności nauczyciela, przewodniczący klasy zgłasza to wicedyrektorowi szkoły lub innemu nauczycielowi.
18. Po ostatniej lekcji w danym dniu zejdź do szatni, spokojnie ubierz się i opuść szkołę.
19. Baw się tak abyście Ty i Twoi koledzy byli bezpieczni. W razie wątpliwości poradź się nauczyciela dyżurującego.
20. Pamiętaj, aby z szacunkiem odnosić się do kolegów, pracowników szkoły, nauczycieli oraz rodziców.
Każdy uczeń szkoły zobowiązany jest do przestrzegania "Regulaminu zachowania się uczniów w czasie przerw międzylekcyjnych". W razie nieprzestrzegania któregoś ustalenia zostaną wyciągnięte konsekwencje.